Wednesday, September 16, 2009

Hari Ini!

Macam-macam event berlaku hari ni..

Hari ni saya balik rumah..hihi...
sukenye.

Asal nak balik semalam, petang tu. Tapi Kak Zue ajak berbuka puasa kat rumah dia. Saya pun dah lama tak jumpa dia. Best jugak dapat makan free nih..hihi
So, tak jadi la balik semalam. Kite kena la penuhi hak seorang muslim yang lain kan?
Bila ada jemputan..penuhilah.

Nak pulak dijadikan cerita... saya dan sahabat saya p la tarawikh kat asrama je. Tak jauh pun dari rumah Kak Zue.Ingat nak balik terus je after solat..

Tup-tup...ada sahabat buat tadarrus...
hmm...Ape salah balik lambat. Bukan nak buat pape pun kat rumah tu.
So, saya pn join je la...
tak rugi dipayungi sayap malaikat yang berdoa untuk kite kn..

Dia ada ckp psl lailatul Qadr..
psl tarikh2 yang dijangkakan..
dan pasal...jgn malas nak beribadat..
jangan tunggu malam ganjil baru nk qiam, nak solat sunat tu...solat sunat ni...
nak zikrullah semua..

Dah abis tadarrus... nak cabut r.. takut jugak nak balik lambat sangat..

Tup-tup lagi...ada sorang sahabat ni nak balik sekali ngan kitorang.
Ye la..jalan kampung tu gelap..memang bahaya kalu sorang2..
tp.. dia sorang je kat rumah nanti.
housemate dia yang lain tido kat asrama.
So..saya dan sahabat saya sorang lagi ni pn temankan dia kat rumah dia...
sampai pagi..huhu.
Tak jadi jugak nak balik umah..

pagi tu(hari ni la..) baru balik umah..

agaknye letih sangat kot...
balik2 je trus pengsan atas toto yang empuk tu..
dalam kul 9 camtu r baru tersedar..senonoh sungguh.
bangun2 je terus terkejut, terkedu, terkesima..
nampak ada 2 orang hamba Allah ni tengah makan..
oh....ada orang tak puasa kat rumah ni..
lupe pulak..
nasib baru je habis..
kalu tak..maunye join skali..hoho..

(gurauan semata)

petang tu..
orang yang rumahnye tak berapa jauh mcm saya ni..
balik ngan ayah je..
huhu..alang2 kn...
ayah pun keja kat KT ni je..

Jalan memang jammed. duk pusing2 kat bandar tu je dah 30 minit.
belum lagi keluar bandar..
memang menguji kesabaran lah..

on the way nak balik tu..
(lupe dah kat mana..) ada la polis buat road block..tak tau la ops ape..
saya dah ayah relaks je la..kitorang takde buat salah pape..
buat ape nak takut kan..

namun begitu..
ada la satu kereta ni..selang satu kereta depan kitorang la...
tetibe je berenti..tengah jalan pulak tu..
(ha...sah la ada buat salah ni...)
dan dengan tibe2 jgk...dia p belok nak masuk lorong kat belah kanan ni..
takde pulak bagi isyarat..
membahayakan kereta2 kat belakang dia...

agaknye dia cemas kot...dengan pantas sekali nak masuk lorong tu..
kebetulan ada motor tengah laju dari arah bertentangan..

ape lagi..
kena langgar la..
kereta td tu langgar motor tu..
terpelanting dia..

kebetulan jugak..ada lagi satu motor kat belakang motor yang kena langgar tu..
maybe tak sempat nak brek,so.. terus terlanggar motor yang terbalik td tu..

sape salah? anda fikirkanlah sendiri..
main pointnye kat sini..
berhati-hatilah kat jalan raya...
patuhilah undang-undang yang ditetapkan..
sebab...bila kita buat silap..
orang lain pun susah..
macam kereta tadi...mungkin kerana nak elak road block tu..( logik r sbb ayah kate kereta tu memang laju..duk potong org je dari td..)
tak pasal-pasal orang yang sihat molek-molek ada (kate orang tranung r) tu cedera..
ntah ada patah kat mana-mana ke...
motor pn nampak macam ada part yang pecah...
kan susah tu...
excident2 camtu tak ke buat traffic lagi jammed...
bertambah-tambah lagi orang yang terkena effect excident tu..
undang2 dirangka ada sebabnya..

Buat sahabat-sahabat sekalian..sape2 yang ada kenderaan tu..
tak kisah la motor ke, kereta ke...even van skali pn..
tolong la berhati-hati..
especially musim perayaan mcm skrg ni..
yang susah bukan kite seorang..tp pengguna-pengguna jalanraya yg lain sekali..


kitorang pn tak lama kat tempat kejadian sebab dah lambat time tu..
so...tak tau la ape perkembangan selanjutnye..

bile sampai kat rumah...
saya nampak ada sampul surat atas meja kat living room tu..
ada nama saya!

yay...ada orang hantar kad raya..
terharunye..sebak2...
terima kasih banyak2!
sbnrnye saya dah malas nak post kad raya kat orang..
mana taknye..
bile htr..
yang reply sejemput je..
(ee...mcm tak ikhlas la plk kn..)
tp tuk korang yang ada bagi, I'Allah sy reply k.

so, htr sms pn dah ckup kot..
(tapi kalu nak htr jgk kad raye kat saya...saya suke je..hihi)
stakat ni dah dua kad raya dah..
saya memang tak expect kad raya tahun ni..
dapat dua ni pn dah kira syukur sgt2..
ada jugak yang ikhlas nak bagi..

(lagi skali terharu~~)

nanti ea...biar saya design satu kad raya khas tuk korang..
tiada yang keduanya..
hihi

0 comments:

Post a Comment

 
;