Saturday, May 29, 2010

novel...dan kenangan...

cuti hujung minggu!

ahh...sukanya dapat rehat. hari2 bekerja memang penat..hari khamis terasa singkat sekali. hari ahad? oh..mood kerja sukar sekali menjelma..hurm..

cuti hujung minggu sy habiskan di rumah Aten, dekat Machang. Segan juga, ada abang dia dirumah..(dun worry, sy pakai tudung dlm rumah.. masih tau hukum)

saya nampak ada novel atas katil, seawal tiba di rumahnya..

"Lagenda Anak Setan"

hah! sy pernah tengok novel ni. cuma, tak terbaca...sebab tebal sangat. saya pulak tak minat sangat novel2 nih.. jenuh nak menghabiskannya...

tapi, helaian pertama saya selak..

hurm..menarik jugak ni. Layan je la..

Kisahnya bermula dari sekolah menengah lagi..kisah Kasyah dengan Ayu..kisah Puppy love..

terpempan.. (ni kes terpengaruh ngan novel la..ayat bunga2 ni..)

Kasyah terpegun, pertama kali melihat Ayu. Tengah baca novel..(padahal ayu tahu, Kasyah memperhatikan dia..dia cuma buat2 baca novel..)

saya pernah begini...buat2 tak nampak..buat2 jual mahal...
adui, terbuai dengan kisah lama lagi...sampai bila zarin....? sudah2 lah..

sy dengar, cerita ni sedih...tp, saya baca jugak..

sampai satu ketika, sedang saya merehatkan mata yg berpinar..Aten tercerita pasal kematian Ayu..

Hah??! Ayu mati? ending dia..Ayu MATI?? Ni yang malas nak baca smpai habis ni...sad ending rupanya! hurm...

well, sy kena habiskan jugak..baca cerita separuh2 mana best.. tergantung di tengah jalan..

cumanya, ada jugak la time2 sy hangin ngan cerita nih.. yela, cerita orang berkasih2an...ada r pegang tangan, sentuh pipi..rambut...Aii....anti betul!

kalu novel Habiburrahman, mesti xde bnda2 gtu..

ah, it's 12.42am. Nak tido la..hurm..

Buku log..urm...tak siap lagi......malasnya nak buat.........

0 comments:

Post a Comment

 
;