Sunday, October 11, 2009

Sungguh, Tak Tertahan Lagi...

oh Tuhan...sekali lagi terdetik di hati, buat hari ni..
tentang dia dan gelak ketawanya yang menghibur hati..
tentang senyumnya dia tak kira nak marah @ sedih..
tentang lewatnya dia ke kelas setiap hari..
tentang ramahnya dia menambah teman..
tentang tensionnya dia bila aku terlupa nak bawak assignment dia..

hmm...sebak.

Aku memang tak pandai nak meng-express-kan rasa sayang aku pd dia..
bahawa aku sangat menghargai dia...
Sungguh, hanya Engkau yang tahu apa yg aku rasa..
yang aku sentiasa mengharapkan kebahagiaan dia..
yang setiap luka menimpanya...aku turut merasa..

Ya Allah...tak tahulah nak explain mcm mana..
sesungguhnya hanya Engkau yg tahu..
betapa hati aku sangat sedih saat ni..
sedih teramat..
aku merasa sangat perit menerima takdiran ini..
masih terkejut.

Ya Allah, aku tahu Kau maha Adil..
tiap aturanMu punya hikmahnya..
Kau tahu kemampuanNya menerima ujianMu ini..
mungkin ia juga kifarah dosa baginya..
sungguh beruntung dia, disayangiMu..

Tapi, terasa ujian kali ini sangat berat diterima..
meski bukan aku yang Kau uji..
namun sebagai orang yang menghargai kehadirannya,
aku sangat merasa tamparan ini..
ya Allah..berikanlah kekuatan..

Ya Allah, Ya Allah, ya tuhanku..yang Maha Penyayang, Maha Pemurah...Maha Menyayangi..

aku bermohon padaMu...dari hati yang hanya Kau ketahui isinya..
rahmatilah dia..
berikanlah dia kekuatan...
berikanlah apa jua bentuk keajaiban,
agar dia cepat sembuh..
agar hari-hari mendatang masih seperti dulu...
agar gelak ketawanya juga tak pudar..

pulangkanlah dia seperti mana dirinya yang aku kenali..

amin...

0 comments:

Post a Comment

 
;