Sunday, June 6, 2010

masa depan.

kdg2 terpikir...malasnye nk keje. lepas grad, orang yg berkelulusan mcm sy keje ape je..pegawai sains? penat je tgk pegawai sains keje. orang bawahan pun xberapa nak ske. hurm.. gaji pun, xde la seberapa sangat nak dibandingkan kerja2 dan bebanan yang ditanggung.

kerja kerajaan, mesti busy. pegi masuk kerja pukul 8, balik pukul 5. malam mesti penat. quality time ngan keluarga sendiri berkurang. I hoped so much, that I'll be the one yang didik mereka, my kids.. bkan diserahkan hanya pada guru-guru untuk ajar dorg tentang kehidupan. Saya mahu, mereka dekat dengan saya.

I don't want them to be like me. Most of the religious education.. learned out from my own house. I wanna teach them by myself. Not saying that I know everything...It'll be my husband's job to support me. I want to grow my children with love.. that's all.

kalau kerja seharian macam tu, will my dreams come true?

nak meniaga? hurm...tak minat sangat. nak meniaga apa? kalau meniaga, mungkin boleh dapat banyak duit. bukankah 9 daripada 10 pintu rezeki datang dari berniaga? bila banyak duit, banyak yang boleh saya lakukan. pelajaran anak2, insyaAllah..sy support ngan duit2 tu.. Nak besarkan rumah? haha..itu kemudian punya cerita la..asal hepi famili sudah.. (len kalu anak ramai..haha). ngan duit2 tu jgk, few of my dreams can be achieved, jika takde halangan..

kalau boleh, saya nk kerja yg boleh duk kat rumah je..huhu. by that way, I can keep my eyes to my children..(apesal nih, pikir psl anak je....haishh..baru umo 20 kot..)

saya kena bergantung pada diri saya sendiri. Duit, saya pun kena cari sendiri. Tak mahu susahkan dear husband. Nafkah tu, tetap nafkah. Duit yang saya kumpul, ada la motifnya.. takleh reveal sekarang, nanti orang kata saya cakap tak serupa bikin..atau..terlalu berangan..atau..nak bongkak..nak riak..

tau2 jela, org zaman sekarang..persepsinya selalu saja negatif..

hurm..dilemma..(grad belum, dah fikir lebih~~)

yela, kite pun kene fikir jugak masa depan. I have few dreams to achieve.. kite kena jugak merancang. tp, jangan terlalu berharap. nanti kalu bukan itu yang Allah hendak, makan hati la kite. huhu..

percaya jela, everything yang berlaku ade kebaikannya tersendiri..

3 comments:

basikalhijau said...

wah2~
patut la suke sngt video budak2 tu.. =P

Zaren said...

haha...bila duduk sorang2..mcm2 la yg menjelma di fikiran

basikalhijau said...

haha..
klu duk single room, xtaw la jadi camne.
melayang2 fikiran ke angkasa kot

Post a Comment

 
;