Sunday, June 17, 2012

Farewell, WWF

Hari tak panas sangat, tak redup sangat. Biasa saja. Agak lewat tiba di pejabat, naik saja sudah nampak kak izza.

*ehh. apesal berdrama lak nih. haha.. ok la, berbunga2 ni ikot time.. skrg, xmampu nak berbunga-bunga sangat. I'll just write what's necessary.

Ok, 15hb..hari Jumaat was the las tday ber-intern kat WWF. why? I got new kerja. Kerja ngan ASTRO. Mulanya, bila kawan ajak..gua macam endah tak endah je. Tapi, bilasaja memberku ituh menyebut akan angka gajinya..gua macam.."erm, senang tak interview tuh?" hehe. Mata duitan ke? der..sape tak nak kalo dapat kerja gaji masyukk. Lagi2 hidup kat KL. Bukan saja harga barang mahal..keinginan nak membeli belah juga agak tinggi di sini. Tsk..

So, berbalik kepada cerita kita tadi. 15hb, last day. Agak sedih. Kalau nak bagi analogi, jiwa tu macam ombak laut yang bergelora. Antara nak kuar air mata, atau tak. ala.. bukan la ol d time, time nak balik je yg bergelora terlebih sket. I had last lunch wif kak izza n my boss, mdm Daria. She even gave me a T of panda. hehe.

on the way balik, dalam duk fikir ape nak ditulis kat blog (which baru hari ni nk tulis kann), tibe-tibe tringat.

"Ehh! Kain semayang aku!"

gua sampai terberenti daripada perjalanan pulang tuh. cewah. nak berpatah balik atau tak. But then, satu idea datang.

"Hm.. apekata, kita tinggal je kain semayang tu kat ctu. So that nanti ade reason nak datang ctu lagi..hehe"

then.. gua pon tanpa teragak2..meneruskan perjalanan gua.

the end.

the end? sat laa.. kite borak2 dulu... hem, so kerja baru ni start 18hb, which is esok. I mean, start training. Hopefully ok ajela. Satu mende je yg kurang berkenan tang keje tuh, which is..ade shift. shift paling lambat smpai pkul 12am. Astro cakap provide transport, tp..sebab KL kan.. gua jadi payah sket nak percaya soal keselamatan tuh.

Hopefully jugak, xdek la perkara buruk ke hape. Mintak jauh la.

Oh ye, cam suspen je kerja ape kan. Hehe.. dun worry, bukan kerja merepek2 hokayy. Kerja as Customer Service Exec je. Yang jawab call/emel tuh. Ade orang tanya, minat ke keje gtu. Gua..neutral je. xdek la minat bebeno, tp xdek la pulak tak suka ke hape. Ahh... dah money-oriented gni, gua redah jela. Kontrak dah sign. Tark diri, lu bayar beb!

And one more thing yang gua risau sket is, yela..customer ni mcm2 jenis. Skali/berkali kau kena maki.. mampu ke? Gua ni jiwa sensitip sket.. tp kalo gua tahu bukan silap gua, insyaAllah gua ok je..kot.

dah la.. gua ciao dulu. dahaga.

p/s: sape free, nak keje part time ke ngan wwf bleh contact gua.. heehe

6 comments:

Anonymous said...

macam mana training di scicom? ok x? saya pn akan start training di situ 2 july nie...

Zaren said...

hi..anonymous..? hehe

training's fun. ada session pembelajaran, ade game. btw tomorrow I'll start training at capsquare pulak. 2minggu je kat scicom. so fast masa berlalu...tsk...:'(

may I know, astro jgk kah? :)

Anonymous said...

a'ah customer service untuk asto.... ooo 2 minggu je...saya ingt training 2 bulan tu memmg di totally di scicom jer...

apa2 pn gud luck untuk menjalani actual kerja awak kt capsuare tue nnt...

nnt apa2 perkembangan boleh bgtau saya ye...hehehe

Zaren said...

yang 2 bulan tu mnda len. bukan scicom. xconfirm lg betul2 akan stay capsquare or not.

hm.. may I know who's speaking?? mana taw nanti jumpa ke..hehe

Anonymous said...

saya baiduri..saya attend interview pd 13 june 2012..maybe kita interview sama hari...saya dapat offer letter under astro customer service apprenticeship program dari 2 july sampai 3 september di scicom...tu saya ingt training dia mmg sampai 2 buln...dia bagi elaun RM1250.

awak x sama ker?

untuk astro dia ada dua tempat kan satu kt capsquare n satu lagi kt menara icon kan..dorang tentukan ke or kita leh decide sndiri?

nnt awak cerita la experience ms hands on nnt..at least saya bleh prepare...huhu

takut jugak if x bleh nak carry kerja as a customer service nie..

thanks my friend..

Anonymous said...

dah keje pun kawan kita ni

Post a Comment

 
;