Saturday, December 25, 2010

sebuah ingatan.


erm...hari ni.. aku ditinggalkan sorg2..rai dan naz balik kedah..

sunyi..aku cabut pergi kafe baru..ada wireless..bleh try hempon baru ni.
k la, aku ckp model pe.. nokia C3.

urmm.. cam sunyi yg amat je..

langit pelan2 mengelapkan diri..

ntah mcm mana bleh terview yg xsepatutnya..
erm..xtau la nk kata patut ke tak, dah ditaqdirkan aku terview..
patut la agaknya..

*hurmm.. merepek.*

skrg ak btol2 xde mood nk bwat FYP. slide progress pn xsiap lagi.
baca journal? hurmm....

*sway*

skrg da sket sedih..
xde la sedih, meraung2 nangis guling2..
cuma... terkenangkan sesuatu..
yg bwat hati rasa touched. sebak. berat. sesak..rasa macam hati tu kena ramas2..kena pijak, sepak..campak..
aihh..
ni gara2 terview td la ni..
mula otak pk mcm2..
hati pun...hurmm...rasa macam2..

aku rasa, mgkin dy xkn bace dh belog aku ni.
ak pn penah je terdetik nak block ke hape..spy dy xbace..

ak pn da lame stop bace dy pnye. dah xbrp nk igt pn. 
aku tgk, link pn dah xde..so.. lgla ak xtringat nk mencari.
let by gone be by gone kan..hurmm...
cumanya.. ter-found satu info tu...
hurmm..faham2 jela bg org yg curiosity tinggi cam ak ni..
*nk dijadikan cerita la agaknya......*

I'm not reponding. I'm just going to write whatever came from my heart.

skrg.. aku dah nk masuk sem 6.
sem akhir, inshaAllah..

dan.. pernah.. cuba menyediakan diri.. setelah ak grad.. hurmm...
akan ada satu engagement..
engagement seseorg..........
awal kan? mmg..ak pn mcm xbrape nk yakin..
tp, ia adalah..pernah..menjadi satu perancangan.
aku cube jgk meyakinkan diri. 
aku terlibat dlm perancangan itu.

he asked me to have faith in him. that's exactly what I did..
aku mahu dy tahu, aku percaya pd dia! and I was hoping he would do the same to me..but..hurm...

sungguh sweet ye taw ada org bwat plannin nak hidup dgn kamu! one day, aku pasti akan rasa lg..huhu..
hurmm..

*sebak*

tak berjaya nak gelak.
sungguh sedih tau tak..kalo....perancangan itu...tak menjadi..
hancur,.. when you started imagine sweet things ahead..
start prepare la kononnyew.. blaja la jd matang.. mula serius..nak rajin2 bangun awal sgala..
blaja masak. start adapt cara si dy..
cuba memahami.
cuba terima..cuba percaya..cuba meyakini...

hurmmm............
at once, mmg ak pernah la cuba jadi org baik.
and.. it is so obvious, dy jadi pendorong utama ak.
(sbb ak pk, nnti..nk hidup same2 kan..so... kena la adapt..lgpn, jadi baik, ak pn dpt benefit)

nk bwat ape2 yg cam kureng sket pn, xbrp nk terbuat..
dah automatik mcm ada restriction atas diri aku..

bunyi mcm xpatut kan, brubah kerana org?
but at least aku berubah. ak masuk usrah sgala.. dpt jugak input..
bkn ak hadir dgn hati yg 100% tertutup.

ntah la..

skrg pn, ak masih sgt segan dgn dy.
tak mungkin ak akn tegur dy lg psni..
or at least, bkn ak yg mula2 tegur..

reaksi aku yg xmatang, penuh emosi..
tahu marah je..tak dpt nk terima..

*mgkinkah aku cuma terlalu obses? tak paham. bkn anak bilionaire pn. bukan r hensem cam Tom cruise ke..atau mcm yg jadi watak utama citer Push tu ke..atau.. se charming, segentleman sapa2 dlm movie..or org yg aku kenal pn.. it's just..he's my 1st love. so hardly I can let go, hardly believe..my 1st love ruined.*

tpkan, kalo aku dgr cter kwn2..
adala 2 org member lelaki ni..clash..
both of them..perhaps dah plan nk ikat suatu hari nnti..
tp, putus d tgh jln..
then, si perempuan itu bertindak mcm ak
(ak xnk la letak sebijik, sbb ak bkn taw sebijik2 ape yg dorg ckp)

hurmm..reaksi dorg...marah2..keluarkan kata2 pedas..

adehh..pompuan mmg cmni ke? hurmm... ok..skrg dh jd pengajaran, len kali...xpatut bwat cmtu..

kalo sedih ke, marah ke..sengsara ke..jgn dituturkan..
org boleh sakit hati. kalo maafkan pun, rsnya mungkin dpt diingat smpai mati..
huu..tahankan je. biar rasa cam nak mati pun, tahankan je...huuu

hurmm...petang masih suram. awan bawa hujan.
mahu menangis bersamakah? xpyhla... not in d mood to shed tears

aku pn xsure ape yg aku rasa skrg ni..
marah? hurmm...takkan la.. ak dh xmrh..
geram? erm...tak jugak..bnda dh jd kan..nk bwat cmne..
sedih? xdela sgt..kot..
err..takkan rindu kot.
ishh.. aku dh lepaskan kan...
erm...masih ada hati? better not..
ermm.. no komen..aku xtahu. ak rs..patutnya..x la kot..kan..?
huhu

hurmmm.....kalo tak....
tahun depan...
ada cincin tersarung pd jari yg xbrape nk comel nih..
xkesah la ape rupa, mahal murah.. grand atau tak..
yg pasti ia akan jadi sesuatu y sgt besar nilai dlm hidup aku.
 

p/s: kesalkah? xde mkna. Allah ada agenda. aku tahu, pasti satu2 masa.. aku akan teringat akan kisah tu. tak kira sekuat mana pun aku membusykan diri, cuba lari, lari dr dia..dr kawan2 dy..lari la kemana2..cuba cari pengganti.. cuba merepek.. konon2 cuba berubah.. jd gila..senget..hurmm..sure, smpai mati pn pasti akan ada dlm ingatan aku........*sigh*
at least, aku ada fresh start tuk jadi diri aku. dan, mgkin lepas ni ak xdela smpai terlalu berusaha berubah untuk sesuaikan diri dgn hidup seseorg.  harus saling menerima la. bkn org len pun, jadi teman hidup smpai ke hari tua jgk kan? biar nmpk yg buruk2 pd aku dulu pn x apa, asal dpt terima.. aku ni, manusia biasa jgk. xperfect. kompem2 ada kelemahan. kompem2 buat silap. dan..kompem2 juga bkn takat skali dua... tp, at the same time, pasti ada kebaikan dlm diri aku. kelebihan tu, perhaps..boleh la dijadikan surprise di hari kemudian.. haha..aku pn xsure apa kelebihan aku, tp..pasti akan ada la something, tak byk..sikit.. yg bwat si-dia-yg-belum-diketahui-siapa ske kat aku. jatuh hati kat aku.. adehh...*blushing pula. ayat jam prasan jek :p* wei, aku seyes ok! mestila ade something yg bwat korg ske kt seseorg. xkan xde lgsg. kalu xde, xkannya terberkenan pulakk..


merepek: signal mood da ok sket~

0 comments:

Post a Comment

 
;