Tuesday, September 7, 2010

tupai....will-be-married person...ICU

salam ramadhan..hhohoh..da lame ta updat. bizi ngan proposal. 
sangat.

umph..ble da lame x update ni..byk la cter nye..
(cume igt o tak je..sy ni pelupe sket)

nak start ngan yg mana ye?
oke la...stat ngan cter tupai.

cmni..pd suatu hari...Izu, adik kecilku itu menjerit2..
"Papa..Papa...tgk ni...ade tupai mati!!
(dia sorg je pggil Papa..org len pggil aboh je)

So..my dad itu pn pegi la tgk. Btolla..ade tupai mati kat garaj. Abah pn pegi la kebumikan..

two days later..

my mom jumpe anak tupai terjelepok kat dapo.
oh2.. kecik dgt ms tu.
besar sikit je dari ibu jari ni haa..

kurus kering.

So.. my mom pun cepat2 la pegi bg dia minum susu nespray
gelojoh gile
kesian..
lapa..

ktorg bwat kesimpulan..mgkin tu anak tupai yg mati bru ni kot.

so...sampai skrg ktorg bela dea. 
tak comel pon..
bkn tupai mcm chipmunks tu..
tupai bese..yg kaler perang kelabu tu..
yg selalu mkn buah betik n so on tu..

tp..sbb kesian kan. jalan p x reti sgt lagi ms mula2 jumpe dlu

skrg dh besar sikit. ktorg letak dea dlm kotak kasut
tutup ngan raga jaring2 tu..

bg mnum susu..bg mkn buah anggur

HAHA..
buah anggur...ade cter gak disebalik buah anggur ni..

ade la skali tu ms my mom mula2 bg dia mkn anggur dlu..
sebijik diberinya..
dah la mulut anak tupai tu kecik je
habis tersumbat kt mulut dia. 

my mom igt anak tupai tu ske sgt boleh mkn anggur smpai tanak lepas..
tp, my dad ckp.. anggur tu tersumbat.
smpai terjelir2 tupai tu..
aduhaii..

so..my dad pn cpat2 la cabut anggur tu dari mulut dea.
tanak lepas jgk..
so..my dad cpat2 ambil forcep..cbe cabut guna bnda tu..
boleh la jgak akhirnye..

hohoh..tupai2..
tupai kan kecik lagi. mgkin mkn dgn cara hisap2 je buah anggur tu. bukan main telan satu bijik cmtuh..

nanti la sy upload..
ta smpat nk transfer lg. bz2
huhu

titik tuk cter tupai..

then ape lg ek?

haa..bersambungan ngan cter k.Ida tu..
(hehe...da tak lame dh ni ;p)

akhirnye sy pn teman dea pegi KIST
(rsnya..tiap2 taon kot pegi KIST..huhuk..KIST..segalanya..bermula...di..situ...tsskk...)

ish2..positif balik..huhuk
smpai sana..sy ni da mcm PA dia plk.. bw kad sume

seronok je tlg org keje2 cmni..
(ta pyh pk byk..buat je)

Ckgu2 n staff of coz la usik2 k.Ida kan..
calonnye kan dari skolah tu jugak..
hehe
(bestnye... huhu...syg btol Zepi kat Kak Ida kan.. setia sggh. wlaupon perangai kak ida..emm..haha..gurau je.. Kak ida baik2 je..Comel2 ;p)

hope dat someday akn dpt org yg setia cmtu jgk..bkn stkt ckp je..
"sy setia"
n give hopes to others
tp..at the end..
shuhh..jgn rosakkan mood di pagi hari~
haish..ape neh..

smbung cter..
aku yg slalu peneman setia K.ida time tu..ofcoz la terkena tempias jgk..
sape lg dorg nk usik..

Oh..sorila.. Sy muda do'oh agi ckgu eyy..lmbt ag..hehe
bg laluan ke senior2 dlu..
(pdhal..tgh serik..hahahaha)

then..ktorg pegi Institut al Quran (btul ke nama neh??)
jumpe Adilah.
tumpang solat asar skali..
hehe..

on d way balik tu...ade la pusing2 kat mydin kejap.
kak Ida belikan aku shawl..
hehe..aku ta penah pkai shawl..
tp, berkenan sgt..
shawl raye tuu..hehe

takleh nk lame2 kat ctu. dah nk berbuka pose..
ktorg g berbuka kat BB seafood.
Kak Ida ske sgt tmpt tu..
puas cari no. tmpat tu tuk buat tmpahan..

so..berbuka la kat situ jgk akhirnye.
cewah..romantik je..
satu meja, dua org..
hik2
hidangan berbuka puasa itu tadi disponsor oleh kak ida sepenuhnye

TQ so much!

then balik.
penat.
tp..trawih cam bese gak..

esoknye...aku ade kelas, jam 2 ptg. ade lab.
tetibe kak ida msg aku pagi tu..dlm pkul 10lbih la (ke call erk)
free x? nk ajk g mydin.
dea x puas shoping lg smlm..

ngeh2..

aku yg baru je tercatuk depan laptop stelah bangun lewat itu..
cpat2 je mengiyakan
(ajak shopping..aku ske je..hahhaa.. )

cpat2 aku mndi..
siap2..

then dia pn smpai dpn umah
hosmate pn terpinga2 lg.

aku ciao je

beli pnye beli..
aku kaut la brg dapo
beli chicken popcorn, sayo n so on
aku plan nk maak sesuatu yg spesel mle smpai turn aku msk tuk berbuka nanti.

bkn stkt mydin..
kdai2 kat batu 6 pn ktorg round

byg la..dah la panas..pose..
huhu...demi cari tudung..(o ringkasnye, shopping..sanggup :p)

tp..rsnye cam tak jumpe jgk..
tp, ade la brg yg terbeli.
guess what..kak ida blanje aku sume..ngeh2
org tgh byk elaun kan..

(dua2 comel~)

so..after neh..jumpe tak jumpe..ms walimah dea nnti la
ololo..
msti comel lote dea nnti kan..
zp pn..msti kacak kan? kih2..(walopon aku takot ngan dia..tp, ak ttp ske usik org..hahaha)

okeh2..abes cter abb tu..
aku ni kan..ble da syg seseorg tu...satu dunia aku nk cterkan psl dea..hehe
sayanggg Kak Ida~

nk cter pe lg erk?

urm..
urm..

oh2..
ni cter latest.
hari ahad baru ni
aku dapat berita Kak Suria, sepupu aku masuk ICU
tak tau sbb ape
dokto suspect denggi, tp bukan..
then suspect kna jangkitan dari air kencing tikus
o name pendeknye..
Leptospirosis

tp..smlm dorg kate bukan jgk..
huhu..
kesian
mula2 kena dlu..
asyik muntah..
mkn..muntah
minum..muntah..
hari ahad tu..pagi tu..dgr2 cam dah kritikal..
tp, petang ckp da okeh sket
dh boleh ckp2..

tp smlm.. kritikal balik..
so, aku n famili pergi la melawat

huu..kesian aku tgk..
penuh wayar
my dad ckp..ade kena tebuk kat tengkuk dia..nk smbung wayar supaya mudah nk brnafas..
skrg ni, mmg bergantung kat mesin je

hu..baru 30thun..
baru 6 hari..

muda lagi...serangan mendadak plk tu..
paru2 dia dah abes kene jangkitan

untuk pengetahuan, bakteria tu dah masuk dlm darah..
kite peggil dea septicemia

so..pyh jgk la..sbb dia merebak ke seluruh bdn..

my dad ckp..
hrpn tu..
tipis..

huu..

aku jumpe che' long (mama kak suria)..kiki n k jiji
suasana hambar..
aku juge jumpe suami kak suria..faizal..
seuram je riak wajah dea..
Qasih Nuraihan, anak kak suria xde..dorg htr kat rumah pengasuh

baru je umo setahun..

huu..

che' Long ade cter..

ms nk masukkan wayar..(o ms kak suria rs ssh nk bernafas? aku pn da tertukar cter..)
kak suria ckp kat mama dea yg tgh duk tepi katil ms tu..

"mama...sakit..sakit.."

hati emak mana tak sedih..

huu..
da la kak suria tu kire antara anak2 dea yg sgt peramah..
salu senyum..

hm..

ade satu scene lg..

che' long cter..
 
masa kak suria separa sedar..

kak suria asyik sebut..

"mama...aboh........"
"Qasih...."

wuw..time tu jugak air mate aku berderai..
takleh betul dgr cter2 psl mama n anak kecilnye

aku sensitif
(nmpk je kot ak cam ganas2 sket...tp, naluri keibuan ttp ade jgk wekh..)


aku tatau nk ckp pe tuk tenangkn dorg..
aku diam je..
huhu..
nak suh sabar?
dorg pn da brp kali dgr perkataan tu..

huhu..

doakan semoga Kak suria selamat2 je ye..
semoga Allah permudahkan segalanya..
jgn siksa dia lame2..huu..

masa nak balik..
aku nmpk a. Faizal nangis2 ms ckp2 ngan Nek

huu..air mata lelaki..
mahal tu..
sygnye dia kat isteri dia..

aku plk yg sebak ms tgk a.Faizal nangis..

(deep down.. aku rs bahagi tuk kak suria ade lelaki yg menangis kerana dia.. seorg lelaki yg menghargai her existance in his life...) 


korang doakan dia jugak ye..

hmm..
mood dah jadi suram..
aku pn dh xtau nk tulis ape..

next time lah kot..

0 comments:

Post a Comment

 
;