Sunday, August 22, 2010

hari2 biasa~

huarghh..ngantoknye.. eh, blogging time upenye. nk cter ape eh?

urm..ari ni..sengaja bangun lmbt lg. huhu..seyes, memang xleh nk buka mate pn. Bc matsurat pn pejam mate je.. pstu trus sambung landing..sampai la pkul...er..pkul brp ntah..

sakit kepala. semalam tido lmbt. Proposal FYP pnyer psl. Kucar kacir hidup. huk2..

nak dijadikan citer, hari ni aku ditugaskan masak tuk berbuka kt umah ni. selalunye aku malas tak berminat nk ke dapur. aku bukan reti masak sgt pn...huhu...sem ni, aku akui..sgt jarang aku 'turun dapur'..

aku xde idea nk masak pe. mana reti masak lauk. sayur2 reti la..huhu...dorg xnk mkn ayam plk ari ni sbb semalam dh makan ayam..

*pk2*

then..pk pnyer pk..aku lost. hehe..salu sgt lost. aku kena la tnya Kak Ida kan, jadi ke tak hari ni nk g edar kad kawen dy tu. Kne btau dea aku xleh teman ari ni..

Tgk2 dea pn xle. huhu.. aku ada la suh dea suggest skali nk masak pe ari ni. Dea suh masak telur bungkus daging black pepper..(aku plk reti kan..) so, mintak la resepinye..aku pn da bersemangat nk masak nih.. Ak tnye mane ak xphm.. rajen plk reply mereply msg~~

menu: Nasi+telur bungkus tu+kangkung goreng belacan (feveret aku nih..)

So, after solat Asar, aku terus chow ke Hock Kee Seng. Cari barang dapur. Aku bese la, pegi sorg2 je. Aku ni pyh sket nk bwak org skali ngan motor aku tu. Aku kan kurus je. Kalu aku bwk org berat2, xstable sgt..huhu..

Otw nk smpai kat HKS tu, dah nk dekat traffic light tu...aku nmpk kete Myvi depan aku. Plat TAM.

Eh..bkn Kak Ida pn TAM gak ke? cume aku xigt no dea..Driver pn ak xnmpk dari belakang..kecik sgt..tenggelam dlm seat :p

So..pas aku parking motor, aku tunggu kt pintu masuk. nak pastikan. jeng2..Sungguh, memang Kak Ida n her hosmate. Haha...ble dah bertembung gtu, gelak besar la ktorg. Beriya msg...tup2, leh bertembung kat HKS tu. Lucu nye la..

Kak Ida ckp..."tgk, kalu dah jodoh..mudah je kan?"huhu............

btul jugak tu..kan?

So, aku round bhgian daging pe sume. Dea cari beras, so..berpisah la ktorg dictu..

Pas beli, ak balik..aku stat masak. Hohoho..kalu org xreti maen bola, kte panggil kaki bangku kan. Kalu xreti masak cmni, pggil ape ye? huhu

Aku pulun jugak. Thanks to Ainul sbb tolong jadi co-chef ak. haha

Masak pnye masak..ble dah siap pe sume, bru aku perasan..

aduh..black pepper tertinggal! haha..watak utama tertinggal, kate Ainul.. Dah xjadi daging black pepper dah tu. Dah la telur kecik je. Nak balut daging2 tu pn xmuat..huhu

Then..buka pose cam bese. Cume rini solat dlu bru betul2 berbuka. Bese la kan, ble berbuka..xkn nk diam seribu bahasa kan. Ade la borak2 sket. Ak yg xpenah masak lg tuk sem ni cemas jugak sbnrnye, ntah sedap ke tidak.. aku xleh org kritik pe2 yg aku buat sbnrnye..huhu..tu aku sedikit gusar..Kalu aku masak, then org xmakan..aku akan sangat terasa..huhu..tp, aku xckp la kan..

(sebab tu aku jarang masak.. takut org tak makan. takut aku terasa hati..huhu....aku xleh trime perkataan tidak,xnak dll...nature ak mmg macam ni. bkn sbb sape2 hokeh)

habis licin jugak..terharu aku. :')
Nor..(or kak nor..ak dah bese sgt kwn ngan org lg tua dari aku. majoriti kwn aku lahir taon 89..ak xpnggil dorg akak pn..huhu) ade gurau, "jadi kak ipar nor lah.."

haha..jangan diajak Nor, hehe..t jadi betul2 bru tau~~
(gurau semata..)

Tarawih kat UnisZa. Then, skrg duk menatap laptop nih. Nak baiki proposal yg memualkan segenap jiwa nih.

Huhu..memang dah jadi mcm diari plk aku rasa blog ni. (Memang pn..) aku kan da mls nk tulis diari..akn teringat byk bnda..So, aku t'pksa la cari inisiatif baru kan?

Adehh..berpinar2 mateku...k la..until next time~

2 comments:

Anonymous said...

lalala---sy ske bile awak cite ada kait2 ngn name sy..seolah2 sy dah menghantui diri awk..lalala..my loyal PA :zarin fariha+more gorgeos..without her speck..

Zaren said...

elele..bwat anonymous plk kak ida neh :p
bkn menghantui laa..sy ske je cter psl awk..sbb awk kn comel..wink2. sy ske ckp psl org2 comel nih.

goges x goges.. tggu la lens kaler hazel t...kih2..(smpat la kot mase mjlis kak ida :p)
nk tnjuk sket, betapa hazel tu warnanya 'hijau'..hahaha (at d same time nk jeleskn kak ida~~)

still, u must make me one of ur vvip. okess?? hihi

Post a Comment

 
;