Sunday, September 19, 2010

umrah..OC..brubah.. 'dia'..

urm..

bz gile sbnrnye neh...
tp tangan gatal nak mencoret sesuatu. ikut je la..

(ak pn da muak tgk notes..huk2)

hurm..
segan plk nak tulis..
(pelik, segan pd blog sndiri?)

erm...
cmni..
semalam....sy tertengok gmba kwn..
gmba dea pegi umrah kot..
masa tu bosan...so, jejalan la kt fb org..

suddenly...mate ak mengumpulkan air2 suam dgn cepat skali..
last2...laju je dea jatuh..
huhu..

(aku terkejut! kaget pn ada..apesal neh..)
deep down, aku rs something..

it says..
"beruntungnye dorg...hu..muda2 lg dah g umrah...."
sblm tu, ade lg sorg kwn ak yg g umrah gak..
huu..
aku pn...ntah sempat ke tak..
ntah ckup pjg umo tak nk smpai sana..
ak..
ak..
aku nak pegi sana..
jejak bumi, d mana Rasulullah pernah ada..
susah senang baginda dulu..
ak nak merasai


then again, hari ni...kwn skola lame..(ta penah tegur pn kot..huhu)
tetibe tegur ak. ucap selamat hari raya kot...
haah..btol2...ucapan raye..
borak2 la sket..

 seingat aku..kat skola dlu...dea ni cam huha2 jgk la..
(ntah...aku ta fokus la plk kat sorg2 student lelaki.. almaklumla..ngah setia ngan org len kan..hak2)
laki len da tak pndang..
kerek pn..kerek laa..
;p

tp..tu r..pe yg aku igt psl dea ni
bdak kelas sains tulen je..bkn sains agama pon..

but..he seems so different.
(siap bg tazkirah lg kot..hohohh)
gembire btul aku tgk..kwn2 aku brubah jadi cmni..
aku plak rasa segan..

huhu..
aku tgk gmba2 dea..
(nk igt yg mane satu kan..)
tertengok la gmba dea kt OC..
hohohh...hebat! da smpai oc
(skali lagi aku kejelesan..)

brani btul..
pegi UK sorg2!
da la guna dwet sndiri
(rsnyela..)
dea ckp, satu sem JPA bg rm5000 lebih.
byknye...ntah saluran mana smpai dpt byk tu..
huhu

dea cter la..
kt sana, laen keadaannya ngan kt sini..
dari segi behavior Muslims
Kat sana...org berkejar2an nk solat jemaah..
sini..?
hmm....

dea ckp jugak...sorg lg kw aku, Deena..da mcm ustazah..
(tade la smpai pkai purdah o tdung labuh ke pe..)
tp, knowledge dea psl Islam tinggi...
(huu...skali lg aku salute...bagusnye kwn2 ak ni...Alhamdulillah...syukur...)

urm..
then..suddenly...dea bg hint...seolah2 dea nk g bwat umrah nex year..
org dwet byk kann..hehe. bley r..
(wawaaaa....aku kejelesann....sebak tetibe. Saat tu jugak air mate aku terburai..)
(teruk tak teruk ble ak jeles..huhu...jeles bnda baek...aci la kotnye..hohoh)

hurm..
nk pegi..
jugakk...

I'Allah..suatu hari nanti..aku akn g sana..
semoga usia aku ckup pjg utk tu..
aminn..

hurm...2-3 hari ni, aku sensitiv btol la..
kne cuit sket, nangis terus..
pe daa..
mnja...
(cam gedik je..huhu)

hurm..
ak bru je bwat something yg ak ta patot bwat smlm..
tp..bnda dah jadi..nk dikesalkan pn..tak guna.

hurm...hope..one day, they'll understand why I'm behaving like this
I'm sorry for all d kekasaran I did
da ckp..jgn force...jgn tanya bebanyak..
tnya jgk..tula yg jadinye

seriously, aku ta ske lgsg diri aku ble jd camtuh..
sbb tu aku salu mengelak..
aku tau ak akn jd emo..

hurm..
arini...ak byk kali jumpe 'dia'
ak tau..dia masih di situ..
mgkin dia tak pernah tinggalkan ak pn..
'dia' ade ckp ngan ak..
bg nasihat..

hurm..
mgkin dia da makin kuat..
mgkin ak da patut slow2 berundur..
let her take over again

huu...ntah la..
tatau nak pk pe
hohohh..

fenim..
nk pektis presentation plk la dehh

0 comments:

Post a Comment

 
;