Friday, August 20, 2010

This evening..Depressed, but happy.

(sebab da ckp nk post mlm ni jgk kn..kene la tunaikan..huk2..biar ngantuk tahap dewa skali pun...)

hadeh..petang td, pas asar ak ikot hosmate sume g program berbuka pose kt surau Tok Jembal. Asalnye b4 asar kene pegi, tp aku sengaja tertido..maseh mamai. So, aku pegi pas asar. Sorg2. Ngan moto.. Aku sbnrnye clueless lg kat mana location sbnr Surau tu. Tau kat tepi pntai je. So aku bwk je moto along jalan tu..

Makin jauh..(xpenah ak lalu sejauh tu kt kwsn pntai. sorg2 lak tuh..) tp, byg surau pn maseh xnmpk2. Aku restless dah time tu. Betul ke jln tu?

Dah jauh ni...patut ke aku patah balik je..?

Aku go on jugak. Aku pn xpasti nape aku join dorg kali ni. Huhu...besenye aku buat keras kepala, pegi buat hal aku sendiri. Bia la, ak pn bkn ada pergi program ape pn lg stkt bln pose ni. G jela.. Fikiran memang ntah ke mana. Jasad je atas moto..(ok..tipu kot. jasad kalo da bercerai ngan roh, bkn namanya mati?)

Sampai2..ade ceramah. Aku pn ta pasti psl ape. Yang aku sempat tgkap.. Ustaz tu ckp psl ISMA n struktur organisasi dea.

Pasal ISMA la kotnye.. Sekali lg, fikiran aku memang menerawang ntah ke angkasa mana. Ustaz tu plk pkai bju melayu biru cerah.. Alahai..baju kaler tu.. Aku tengok je muka ustaz tu. Sikit2 je ingat pe dea ckp. Muka dea cam tenang je. Sikit2 gelak. Bahagia nmpknye.....sedikit jeles...

Then, aku tgk keadaan sekeliling ak. Eh, cam sume pkai tudung labuh. Jubah ofcoz.. Nape aku berada dikalangan org2 ni...? Bkn...aku...tercondemn..org2 yg mcm ni ke? bukan la condemn pn..cme...still xleh nk buang 100% prasgka..

huk2..ampunkan aku..

Aaa...aku dpt rasekan, denyut jantung makin laju. Rase cam nak meletus pn ade. Berat sgt.. ='(
Nape aku ade kat ctu? Nape aku dgn dorg nih. Aku ade ngan dorg, tp..fikiran aku mmg takde kat surau tu.. Rase asing..

Naseb baek la ak terjumpe Kak Aya. Bestfren Kak Ida rsnya. Dea btau ak myb Kak Ida da siap kad kwen dea. Dea igtkan aku skali Majlis Kak Ida.. Aku kembali ke surau tu. Mksdku..fikiran aku.

Aku sengih. Ntah mengape, aku memang excited ble kwn2 ak nk kawen. Senior ke..kwn2 aku gak kn..(pompuan la..). Aku terus msg Kak Ida. Saje nk usik beliau..aku tulis...

"kad kawen oh kad kawen"

Then dea reply. Kak Ida ajak aku g teman dea pergi distribute Kad kawen! Nak belanje buka pose skali.. aku suke btul bnda2 free ni. Lgpn, ak nk lari dr duk diam2. Aku kena bizikan diri. Bukti aku tak layan perasaan 24jam dlm sehari. Aku usaha ni nak jadi positif. jangan kate aku tak usaha ye.. Yay..jalan2..ske..

Skenye! Then..ade plk baby ni. Anak akhawat agaknye. Ya Allah...comel giler. Nama dea Syifa'. Aku da xle fokus dah duk dlm surau tu. macam la kalu xde baby bole fokus..Mate ni cam dah kena paku kat budak tu. Alahai....comel sungguh! geram nak bawak balik umah...jalan pn x stable lg dea. asyik nak tumbang je. tp...merata ceruk surau dea explore XD

Nak ngaji..aku nk kuarkn sore pn susah.. Huhu2...teringat...org tu..ngaji..sedap...huk2..ak ske..tp..erm...ahh, point dea, ak mmg xle fokus. Bc maksud leh r..huhu

aish..dah2...berbalik pd baby. Hyper sungguh.. terhibur la jgk ak ngan menengok telatah dea. Memang aku da xpk bnda laen dah..

Ha!! satu bnda lg..lucu plus terhentam.. Masa duk borak2 ngan Kak Aya, Kak Solehah n Kak Ju..
 (tgk, sume akak2...mana la otak aku tak terpengaruh pk bnda2 org lg dewasa...fast forward sgt dh otak ak nih..).. tetibe Kak Aya ditanya..bile nak dapat anak..erk.

tehee...solan cepumas tu. Dea ckp, ntahla..tnye perut nih ble. Ktorg gelak...Agaknye Kak Aya malu kot, dea pegi cuit aku plk.. Ckp.."tnye perut dea nih.."

Adesh..salah org ni kak. Kalo dicuit Kak Ju or Kak Solehah, logik la jgk.. Sy ni calon pn dah tadak..huhu.. nk ditanyakan psal anak plk. Ketawa je Kak Ju dgr. Terkekek2 dea. Aku pn malu.. salah ni..salah..

ape ni..kwn ngan org2 yg cam nk smpai seru. Aku xbley r.. terpana..terpempan..pe lg istilah yg ade? Sori la.. pengalaman lalu masih terlalu perit, I'm not going to think about this yet. I must be strong!! caiyok2!!

0 comments:

Post a Comment

 
;