Friday, October 8, 2010

slowing down..is it possible?

Tadi..
Lebih kurang 12.55pm tadi... aku keluar bilik. Beli makanan. Lapar.
Istilah baru...’brunch’ (breakfast+lunch).
Saat2 kritikal. Aku kekurangan wang. Nak mintak dari ayah..segan. hurm.. ikat perut sajalah. Duit byk habis untuk projek. Sewa kereta, minyak, ketam.. nantilah aku claim dengan Dr.
Sekarang...tahan sajalah. Skali skala susah..shud be no hal.
Hurm..
Aku keluar.. baru saja khatam movie. Cter vampire. Hurm.. semalam pun tgk cter vampire jugak. Dua2 lain. Vampire semalam, mata kaler kuning, gigi taring 2 bijik. Yang hari ni..mata hitam, sume gigi dy taring. Lawa yang semalam lagi.
Tapi, dua2 xleh kena sunlight. Terbakar. Then, mati. Aku ske Twilight, Vampire dy cool. Kena sunlight, xterbakar pun. Malah bersinar2 pulak. Mata kaler emas.
Aku ske watak alice. Ceria, dan cantik =)

Erk..ape aku melalut ni..
Sambung balik..
Aku kuar bilik.. menuju ke kafe baru. Aku nampak sang jejaka berpusu2 keluar. Solat Jumaat. Ade je aku nampak yg masih lepak dekat wakaf. Entahla..

Aku jalan perlahan-lahan. Angkat kaki satu-satu.
Fikiran aku kosong..
Panas tak begitu terasa. Meskipun begitu terik. Nasib baik..
(mungkinkah lapar sampai feelingless? Oh...)
Benar2 kosong. Aku rasa tenang. Aku jalan lambat2..
“kan bagus. Berenti sekejap dari mengadap laptop..mengadap tenet dan fesbuk.. xpikir pasal apepun..aku bebas dari teknologi yg slalu memenuhi kehidupan aku bila aku free..”

Aku realize..
Aku selalu nak cepat. Makan cepat. Jalan cepat. Bwk moto laju2, sbb nk cepat. Type cepat2..(mulala berlambak typing error)..ape lagi?

Ni, lompat kelas. Cepat. Amik plak 3year degree. Cepat. Ade yg amik 4...ade yg stuck..mcm2 la..
Nape aku nak cepat2 sbnrnye? Ntah ape yang nak dikejarkan.
Macam dalam movie High School Musical plk. Yang senior year punya..
Ade satu ayat yg, aku rasa..turut terjadi pd aku. 

“everything about my life has always been full speed ahead.I wish it would all just slow down..to a stop”- Gabriella

See...bila dah slalu express..smpai satu tahap, rasa penat. Xdela aku segenius Gabriella tu..tp, pointnya.. sume bnda cepat..

I should enjoy the moments I’m having..with friends, family.. everything. I might lose all d small details that make life wonderful..if everything keeps on passing by so fast.
I don’t wanna lose these things..

Nanti bila dah kerja, it will never be the same. I’m getting older. I have my own family to take care of.. byk komitmen. Tentu susah nk ketemu masa yang betul2 free, mcm skrg. Masa aku masih muda dan bujang 
(haha)

Merepek lagi..
Tp, betul kan? Aku xckp, aku abaikan soal mati. Yes, mati itu rahsia. Bila2 masa pun, kita xtaw. Perlu sentiasa bersedia.

Hurm...aku ni, org bese2 saja. I’m trying to make life’s a worth episode to live.
Make peace. Make love. Make happiness.

0 comments:

Post a Comment

 
;