Sunday, June 21, 2009

Perjuangan belum berakhir...

*bm je la kali ni..

Alhamdulillah..

Sabtu baru ni, berakhirlah Kem Menuju Puncak II yang telah dirancang melebihi 2 bulan. Kali ni saya tak jadi fasilitator, so.. tak dapatlah berkenalan dengan ahli kumpulan sebab kumpulan pun takde..hihi.. tapi takpe. Saya diberi amanah yang lebih besar, jadi saya kena fokus pada kerja-kerja saya...kerja-kerja jaga duit =)

Masa mula-mula sampai kat imtiaz, rasa sejuk je bila pandang students. Pakai tudung labuh, jubah, sarung kaki, armsock pun.. ( malu pn ada kat mereka-mereka ni..)Yang lelaki plk ada je kopiah atas kepala. Kebetulan ada tahlil, seronok tgk adik2 semua pakai jubah putih (yg lelaki la). Rasa mcm nak haji pn ade..huhu.Kalau bertembung dengan mereka, majoriti bagi salam. Rasa macam mereka ni dah ok dah.. tak perlu lagi motivasi..

Saya tak dapat nak ikuti sgt perkembangan pelajar sepanjang kem, sbb kerja-kerja saya byk di blkg tabir. Sebelum terlupa (kata2 Radhiah ni..hihi), sbnrnya bukan semua pelajar tingkatan 1&2 terlibat. Sekolah dah anjur macam-macam aktiviti minggu tu. Ada pertandingan Nashid, Bola Jaring, Uji Minda...mcm2 lah..Daripada 120 peserta, tinggal 70 lbih je..

Saya ada terjumpa dgn beberapa pelajar tingkatan 1 perempuan yg tak dapat join sbb ada pertandingan Nashid. Majoriti terkilan la sbb xleh join. Ada yang dari selangor, sedih bila sy ckp ada aktiviti kat luar imtiaz..dorg x pernah pn kluar kat sekitar2 imtiaz. Sabarlah dik ye.. Lagipun Ustaz Zul ada suggest, kalau boleh next time buat kat luar. InsyaAllah ustaz, depends pada musyawarah peringkat atasan..

Terkilan jugak sebenarnye.. ada pihak yang tak dpt memberikan komitmen pd kem. Yang bagi nama tp tak hadir, yang hadir tp tak sempat kem pn dah cabut lari..Myb diorang ada mslh kot.. Walau apepun, terima kasih banyak2 pada yg terus istiqamah dengan kem ni. Kalau ikutkn, kita tak dapat apa pun dari kem selain sekeping sijil. (tu pun tak dapat lagi kan..)
Sabar ye, nanti dapatlah tu.. It's a matter of time. Semoga Allah jua yang membalas jasa yang telah dicurahkan..

Barisan ajk & fasi kali ni pun terdiri drp batch yang berbeza2. Yang ada batch spm03,04,06,07,08. Suka jgk bila kumpul ramai2 ni.. yang mana dah terputus hubungan tu, boleh sambung balik. Yang mana tak kenal, boleh berkenal-kenalan..tak kisah lah sesama ajk, fasi mahupun dengan adik2.

Kenangan kem kali ini InsyaAllah akan sentiasa diingati.. bak kata sorng shbt.."memories are the pleasures that no one can steal"..

Kita nantikan kedatangan Kem Menuju Puncak III plk yerk.. imtiaz, c u soon..(pnat pn x abih lg...huhu)

5 comments:

jie said...

lau ada picture sal kem letak la..hehe

radhiahsyahida said...

ai zarin.. sempat lagi ye.. ari tu tersasul la..takde dlm skrip pun..hehe
zarin, nnt kita jumpa lagi ye..
aritu, xsempat nk sembg byk kan..msg2 bz n letih..apapun, moga hasil berbaloi =)

Zaren said...

tuk abg fizi, (sibuk je nk tgk jgk..hihi) xde la..I'Allah, tgh kumpul gmbr2 la ni..byk sgt cmera haitu..nk ltak gmbr, kne ltak yg cntik2 kn..huhu

tuk dhyah lak, kalu pnjg umo, ada jodoh..I'Allah, jumpe la kite. pen awk pn de ngan sy lg ni..hihi..thanks ye, pndai dhyah cover bab hadiah tu.(puji sket..) kalu x, x terberi dah agaknye..

gurumusafir said...

salam...
wah...
heppy lah tu...
ada gmbr dia kat sinar..
hahahahaha...
kalau nak gambar,
ambik ngn dak cheras ni..
gmbr yg bok bong ngn kamera skol ada ngn ana..

lg satu..
sal sijil tu,
syp2 lah dlu..
hahahaa..
nt kantoi...
huhuhuhu

Zaren said...

w'slm..tenkiu2..
of coz la nk, tp how?
xde pn dlm sinar...sipi2 lg nk msuk (-.-)

nk syp ape, ni dh ckp ni..hihi..
agak2 bila dpt ea sjil2 tu?
sape yg urus?lupe lak..

Post a Comment

 
;