Thursday, July 15, 2010

huhu..

mau sekali ada instinct yang kuat seperti dia..
bila aku ada malalah.. sedar-sedar dia sms padaku..
apa dia benar tahu?

aku juga mahu..
tiap kali terjadi sesuatu padanya..
aku juga mahu tahu..

mahu faham kondisi dia..
dan, apa yang perlu ku lakukan untuk membantunya..

tapi, instinctku tak begitu kuat..

aku juga mahu, bertindak dalam cara yang terbaik
untuk menenangkannya..
atau menaikkan semangatnya..
memberi saranan terbaik..
dan kata-kata yang memberi kesan padanya..

tapi, aku tak pandai berkata-kata..
bersua muka?
ah..aku jadi malu..
untuk mengaku, aku benar menyayangi dia..

aku tahu, dia akan baca entri ini..

bukan untuk menarik perhatian dia..
bukan aku seorang yang sayangkan dia atas dunia..

ini sekadar bingkisan dari hati..
benar-benar ikhlas..

"awak, sy ingin sekali menenangkan awak, tp.. sy tak tahu cara terbaik yang boleh sy lakukan. awak janganlah bersedih, sebak, serabut..dan sebagainya. Tiap perkara yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Awak sering tuturkan ayat itu pd sy. Ambillah masa. Menangislah jika perlu. Bertenanglah... "

0 comments:

Post a Comment

 
;