Wednesday, July 7, 2010

Jom Memancing!

mcm ni ke memancing?

oh.. esok, saya dan keluarga saya akan ke Tasik Kenyir. Tempat Umi kerja ada anjurkan program memancing. Family day kot. Dengar-dengar tidur atas boat. Entah la, saya pun belum dapatkan detail-detail perjalanan hari esok macam mana.

Bunyinya seronok. Memancing? Umi kata dia terer memancing masa kecil-kecil dulu. Orang Perak la katakan, duduk suasana kampung.. main jeram, sungai semua. Kita tengok je la nanti macam mana. hihi..

Abah pun, pernah jugak ikut kawan-kawan dia memancing. Tapi, habuannya...hehe..sikit je. Last2, kawan dia jugak yang bagi pada dia untuk bawa balik rumah..

Saya pulak..aduhh... malu nak cakap. Betul-betul saya tak ada bakat untuk memancing. Dulu, masa orientasi UMT, ada la juga program memancing di Pulau Bidong. Hanya guna tali 'tasi' dan mata kail. Umpannya, cebisan sotong.

Kawan saya, yang betul2 duduk tepi saya..bukan main byk ikan yg dia dapat. Saya, haram seekor pun tak mengena. Sedih.. sedar2.. umpan dah takde. Sedang kawan kat sebelah ni.. lepas sekor...sekor...dia dapat.

saya terasa sungguh dengan ikan-ikan itu. huhu..

Mungkin sebab saya tak dapat nak bezakan..bila tali pancing bergegar.. sama ada disebabkan ikan, ataupun ombak. huhu.. Yelah, memancing tengah laut..kuat lah ombaknya..

Itu mengenai kawan sebelah kiri saya. Sebelah kanan pula..nasibnya lebih kurang saya jugak. Cuma, dia lagi teruk. Dia mabuk laut. Muntah2..(muntah mee yg ktorg mkn pagi tu..huk2)

Tak lalu saya tengok dia muntah. Takut berjangkit. Tapi, alhamdulillah..sampai sudah..takde pun muntah2. Kiranya, bukan jenis yang mabuk laut la kot...huhu

Tapi..saya mabuk kereta. Especially, bila naik kereta di siang hari..dan travel jauh2..macam travel untuk balik Perak. Masuk je kereta, terus lentok. Senyap, tak kata apa-apa. Tidur..

Memang tak tahan.. sebab itu juga lah, saya kurang ingat jalan. Orang tanya saya, lalu jalan mana.. memang saya tak ingat..sebab tidur je keja dlm kereta. huhu..

Cuma, sejak akhir-akhir ni, dah ok sikit. Sebab ada cuba bawa kereta sendiri. Err...salah ayat. Bukan kereta saya. Saya mana ada duit nak ada kereta sendiri..huhu..
Kereta ayah la.. Kereta ayah kawan juga.. huhu

Saya jenis malas nak keluar rumah, bukan macam adik saya. Dia dah bawak kereta tu, entah ke mana-mana. Memang sangat jarang la bawa kereta saya ni. Penakut sedikit, nak dibandingkan dia.

(haih..bukan nak cerita pasal kereta ni..)

I'Allah..esok pagi bertolak. Moga, kurang-kurang..dapat lah seekor dua ikan. Kalau tak dapat jugak, kompem.. trauma nak memancing dh lepas ni. Orang kata, memancing bergantung pada nasib. hm..ye ke? Kalu dah rezeki Allah nak bagi, dapat la..kan..huhu

(nak memancing segala bagai.. repot LI tak siap2.. hm...)

2 comments:

basikalhijau said...

haha.. org utan tu memancing ke?

Zaren said...

terharu..ade juga yg rajin follow contengan sy =)

just googled it. found interesting pic. pick it. upload it. wallahh~~

Post a Comment

 
;