Wednesday, July 7, 2010

tentang astro..(yg bukan milikku..huhu)

hari ini, saya terasa ingin menulis lagi. Cuba mem-busy-kan diri.

Sudah dua malam saya berada di rumah nenek saya. huhu.. Beliau merungut, cucunya ini cutinya sebulan lebih, tapi takde pun nak jenguk2 dia.

-_-"

Rumah Nenek ada astro. Pak sedaraku yang punya. Suka juga. Ada AXN, ada hallmark.. ada NGEO.. ada juga oasis..

Sekarang kan, ada program Imam Muda. Tertarik juga untuk sy tgk. (tp, tak sempat tgk pun.. tgk iklan dan kapsul je..)

lagipun, mana nak sempat, asyik layan CSI, Leverage, The Biggest loser, NCIS, national geografic... dan cerita-cerita lain lagi. Nak buat macam mana, rumah saya tak ada astro. Cukuplah sekadar tv1, tv2, tv3, 8tv dan tv9.

saya suka cerita2 sebegitu. investigative, dan memaparkan perancangan strategi yang licik, dan kelihatan smart pada jalan ceritanya. Cerita tentang haiwan dan alam juga menarik. Mengetahui sedikit sebanyak tentang makhluk lain yang turut berada bersama kita atas planet ni. Informative. Reality show yang paling saya suka bila saya ada di rumah nenek saya itu.. the biggest loser. Awal-awal, bukan main gemuk (jangan merah ye..), tapi di akhir rancangan.. fuhh, slim bukan main. Mantap2 gitu.. hehe..

bagi saya, rancangan tu bukanlah sekadar rancangan menurunkan berat. Apa yang saya lihat, full determination untuk kurangkan berat tu sendiri. Termasuk juga semangat setiakawan. Bukan senang nak berlari, atau mendaki..dengan badan yang berat sebegitu. Tapi, kesungguhan dan keinginan, mengatasi segalanya. Tambah pula dengan dorongan ahli kumpulan.

oh..boleh jadi terharu saya menontonnya. huhu..

Serius saya katakan, saya tak teruja pun untuk menonton rancangan seperti Akademi fantasia. Rancangan sebegitu yang saya ikuti pun, hanyalah Mentor, sebab ditayangkan di tv3. Kalau tak, kompem tak tgk jugak. huhu..

Dulu2..suka juga buka saluran ANIM. tapi, Pak Sedaraku itu mungkin dah tak subscribe. So, takleh nak buka. Takpelah....tgk je la, mana yang ada..

Entah la, apa yang nak saya sampaikan sebenarnya dalam entri kali ni..

(blurr......)

0 comments:

Post a Comment

 
;